Shopper
Service

Reparatie & garantie

Reparatieprocedure

OEPS! Niemand is perfect, dus ook onze producten niet! Wij leren graag van – eventuele – fouten of reparaties. Zo kunnen wij het beter doen in de toekomst. Wennekes.nl biedt jou als klant een duidelijke reparatieprocedure die snel en met de meeste zorgvuldigheid afgewikkeld zal worden. Wij zullen er alles aan doen om het defect aan jouw product zo snel mogelijk op te lossen. En daar hebben we jou hulp bij nodig. Zou je zo vriendelijk willen zijn om het reparatieformulier, zo volledig mogelijk in te vullen? Dan kunnen wij zodra wij je product retour ontvangen hebben op ons hoofdkantoor, direct aan de slag! Wij raden het aan om jouw pakket AANGETEKEND te VERSTUREN, zo kunnen we altijd achterhalen waar jouw pakketje is. Uiteraard mag je er ook voor kiezen om jouw reparatie aan te bieden in een van onze winkels; Deventer, Tiel of Nijmegen.

Je kunt geen aanspraak maken op garantie bij;

  • ‘beschadiging door opzet of nalatigheid’,
  • ‘beschadiging door het niet opvolgen van de behandelinstructies’,
  • ‘gebruikersschade’

Als er inderdaad sprake is van een productie/fabricage fout, zullen wij de verzendkosten terugstorten op je rekening. Wij zullen de klacht zo zorgvuldig mogelijk op proberen te lossen, dit kan bijvoorbeeld zijn door;

  • het repareren van het artikel
  • een nieuw artikel leveren
  • het aankoopbedrag terug betalen


Garantie

Wij zijn officieel dealer van alle merken die wij aanbieden en daarom kun je bij ons ook altijd terecht voor service en garantie. De garantie en garantieperiode zijn conform de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlanse Thuiswinkel Organisatie vastgesteld. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast bieden wij zelf een jaar garantie op fabricagefouten, ingaande op de dag van de levering. Mocht er buiten deze periode een klacht ontstaan, dan is het mogelijk dat er nog fabrieksgarantie op van toepassing is, maar dit is slechts in een aantal gevallen. De fabrieksgarantie is erg verschillend per leverancier. De door ons aangeboden garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. 

Neem contact met ons op voor specifieke vragen. Wij bieden daar verschillende mogelijkheden voor:

  • Voor Nederland: 085-08 68 400
  • Voor Belgie: 03-500-9283
  • WhatsApp sturen naar: 06 - 20 23 38 86

Natuurlijk kun je ook een e-mail sturen naar info@wennekes.nl of langsgaan in een van onze winkels

Als er inderdaad sprake is van een productie/fabricage fout, zullen wij de retourkosten terugstorten op je rekening. Wij zullen de klacht zo zorgvuldig mogelijk op proberen te lossen, dit kan zijn door;

  • het repareren van het artikel
  • een nieuw artikel leveren
  • het aankoopbedrag terug betalen


Transportschade

Gaat het niet over een beschadiging van je koffer, maar over een constructiefout, dan praten we over wettelijke fabrieksgarantie. Deze garantie houdt in dat bepaalde functies van een product bij aanschaf goed moeten werken. Transportschade (je geeft de koffer in handen van een vervoerder) en/of verkeerd gebruik van het product vallen niet onder de garantie. Denk hierbij aan schade die wordt veroorzaakt wanneer je koffer op een onzorgvuldige manier op de bagageband wordt gegooid. Hierdoor zijn misschien je wielen afgebroken, zit er een gat in het materiaal van de koffer of werken andere functies minder goed. Voor deze schade is de vervoerder aansprakelijk. Controleer daarom altijd na ontvangst van je koffer/tas of er schade is ontstaan tijdens het transport. Is dit wel het geval, meldt dit dan direct bij de vervoerder. Zij zullen, in de meeste gevallen, verantwoordelijkheid nemen voor de geleden schade. Wellicht kun je het regelen met je verzekering.

Mocht er bij jou schade zijn ontstaan, dan vind je hieronder een stappenplan hoe je dit het beste kunt oplossen:

  1. Meld de schade die aan je koffer of reistas is aangericht direct bij de servicebalie van de betrokken luchthaven.
  2. Vraag hier een PIR-formulier (Property Irregularity Report). Hierop kun je exact aangeven wat er voor een schade is ontstaan. Wij adviseren om altijd een schriftelijke bevestiging een kopie van het PIR-formulier te vragen. Dit is namelijk het bewijs dat je de schade tijdig hebt gemeld.
  3. Neem vervolgens, en uiterlijk binnen 7 dagen, contact op met de luchtvaartmaatschappij, reisorganisatie of de vervoerder. Leg uit wat er is beschadigd en wanneer deze schade is ontstaan en vraag naar de contactgegevens voor het versturen van een brief ter vergoeding.
  4. Stel de brief op en voeg de schriftelijke bevestiging van de klacht of de kopie van het PIR-formulier toe. Voeg tevens je vluchtgegevens, luchthaven en andere details van je reis toe.
  5. Verstuur de brief per e-mail en eventueel aangetekend om de reparatiekosten te declareren.
  6. Neem contact met ons op of bezoek een van onze winkels, om te kijken of wij de koffer voor je kunnen repareren.

Cookies.

Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op 'Oké' om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele cookies. Wil je zelf bepalen welke cookies er geplaatst worden klik dan hier.
Noodzakelijke cookies
Persoonlijke cookies
Analytische cookies
Marketing cookies
Logo