Shopper
Service

Ruilen & retourneren

Ruilen & retourneren

Bedenktijd/zichttermijn

Je hebt een wettelijke zichttermijn van 14 werkdagen, ingaande de dag na ontvangst van uw bestelling. Tijdens de zichttermijn heb je een herroepingsrecht, waarbij je de mogelijkheid hebt om zonder enige verplichting de ontvangen artikelen te retourneren, dit geldt ook voor artikelen die zijn afgeprijsd.

Je dient tijdens de zichttermijn zorgvuldig om te gaan met het artikel en slechts in die mate te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je de items zou willen behouden. 

Retourneren

Indien je van jouw herroepingsrecht gebruik wilt maken, kun je het bestelde artikel met alle geleverde toebehoren, het liefst in de originele verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk) aan ons te retourneren. Er zijn twee mogelijkheden om een product te retourneren:

  • Retourneren in een van onze winkels: Je kunt jouw bestelling gratis en eenvoudig retourneren in al onze winkels. Neem hiervooor jouw bestelling mee inclusief ingevuld retourformulier. Wij zullen het aankoopgedrag aan je terugbetalen via de bank, op het rekeningnummer waarmee betaald is. 

  • Retourneren per post: Zitten onze winkels niet in de buurt of je bent niet in de gelegenheid om langs te komen? Je kunt het pakket eenvoudig retourneren door het retourformulier in te vullen en de bijgeleverde sticker met het retouradres op het pakket te plakken. Het pakket kan naar de gekozen verzendmaatschappij gebracht worden. De retourkosten zijn voor de klant.

    Het retouradres:
    Wennekes Hoofdkantoor
    Waterstraat 2
    4001 AP Tiel

Terugbetaling

Na het ontvangen van de geretourneerde artikelen, zullen wij het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen aan je terugbetalen op de rekening waarmee je hebt betaald. De verzend- en retourkosten zijn voor de klant.

Klachtenprocedure

Ondanks onze uiterste zorg en controle kan het misschien gebeuren dat je na aankoop een materiaal- of productiefout ontdekt. Wij raden in dat geval aan om contact met onze klantenservice op te nemen.

Indien je een klacht hebt over een artikel dat je via onze website gekocht hebt, dien je hiervan een digitale foto te maken en deze op te sturen naar info@wennekes.nl onder vermelding van het ordernummer. Wij zullen deze klacht aan de hand van de foto('s) proberen te beoordelen en jou hierover contacteren. Mochten wij er op deze manier niet uitkomen dan zullen wij je vragen om het artikel (kosteloos) naar ons op te sturen. Zodra wij de klacht binnenkrijgen, zullen wij zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 2 werkdagen, contact met je opnemen om de oplossing met je te bespreken.

Om jou de beste gebruikerservaring te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dankzij deze cookies hoef je niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer je bij ons terugkomt. Handig toch? Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met de standaardinstellingen. Ons privacybeleid bekijken? Dat kan hier! En uh... Laat je bij je bestelling weten wat jouw favoriete cookies zijn? Wellicht verrassen we jou wel :)!