Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Bekijk dan snel de veelgestelde vragen, misschien staat het antwoord ertussen? Je antwoord niet kunnen vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice

Bestellen         

Waar vind ik informatie over het product?

Onder de meeste producten op onze website staat een beschrijving onder de productfoto’s. Daarnaast vind je in de rechterkolom naast de tekst de tabblaadjes specificaties, winkels en reviews. Hier vind je alle beschikbare informatie, zoals het artikelnummer, bestelcode, kleur, afmetingen etc. Ook kun je onder het tabblad winkels bekijken waar jouw favoriete artikel op voorraad is. Wij adviseren je wel om eerst even met de betreffende winkel te bellen of het artikel daadwerkelijk op voorraad is, dan rijd je niet voor niets! :-)

Het product is uitverkocht, komt deze nog terug op de website of in de winkel?

Is jouw favoriete artikel uitverkocht en wil je weten of deze nog terug op voorraad komt? Wij zijn altijd bezig om populaire artikelen weer op voorraad te krijgen. De basiscollectie is altijd na te bestellen, maar voor modieuze artikelen kan dit soms wat lastig zijn. Stuur ons een mailtje, dan zullen we kijken of we het item voor je kunnen bestellen en wanneer deze weer geplant staat om binnen te komen.

TIP: Meld je aan voor onze nieuwsbrief, dan ben je altijd up-to-date!

Is het mogelijk om een product te reserveren?

Ja, het is mogelijk om een product te reserveren in een van onze winkels of webshop. Je kunt een product maximaal 5 dagen te reserveren en in sommige gevallen zullen wij om een aanbetaling vragen. Om een product te reserveren stuur je een e-mail naar info@wennekes.nl of bel je het filiaal waar je het product na reservering op zou willen halen. Kijk voor de contactgegevens van de specifieke winkel op onze winkelpagina. 

Jullie voeren wel het merk, maar net niet de tas of koffer die ik op het oog heb, kan deze besteld worden?

Jij wilt graag een artikel kopen welke wij niet in de juiste kleur op voorraad hebben? Of je bent op zoek naar een tas van een merk dat wij voeren, maar net die ene hebben wij niet in ons assortiment? Laat het ons weten! Als je er zeker van bent dat je dat specifieke artikel wilt hebben, gaan wij voor je aan de slag! Wij zullen hem dan speciaal voor jou bestellen bij een van onze leveranciers. Hou er wel rekening mee, dat we dan gebonden zijn aan levertijden en dat het vaak minimaal 5 dagen duurt voordat wij dit artikel in huis hebben.

Het artikel is niet op voorraad in het filiaal waar ik deze zou willen kopen?

Je wil het artikel bijvoorbeeld in Nijmegen kopen, maar het artikel is alleen voorradig op de webshop of in een andere winkel? Laat ons weten in welke winkel jij het betreffende artikel op zou willen halen en wij zorgen dat het artikel beschikbaar wordt in jouw favoriete winkel! Bij ons bepaal jij als klant, hoe, wanneer en waar jij je product ophaalt :-). 

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je jouw favoriete items geselecteerd, en wil je je bestelling afronden? In slechts 4 stappen heb je jouw bestelling volledig geplaatst.

Stap 1: Winkelmandje

Rechtsboven in het winkelmandje kun je zien hoeveel items je hebt geselecteerd. Als op dit mandje klikt, krijg je een overzicht te zien van je producten. In dit overzicht heb je de mogelijkheid om je artikelen te wijzigen of te verwijderen. Mocht je in het bezit zijn van een promotiecode, dan kun je deze hier ook invullen. LET OP! Als artikelen in het winkelmandje liggen, betekent het niet dat deze gereserveerd zijn. Ben je uitgewinkeld? Klik dan op de knop [bestellen], om door te gaan naar de check-out pagina.

Stap 2: Gegevens invullen

Als je al een account hebt bij Wennekes.nl kun je direct inloggen met jouw e-maildres en wachtwoord. Ben je een nieuwe klant? Vul dan je e-mailadres in. In het vervolgscherm kun je al je andere gegevens invullen die nodig zijn om te bestelling af te ronden. Een account aanmaken is niet noodzakelijk. 

Stap 3: Bezorgen of afhalen

Bij deze stap kun je aangeven of je je pakketje graag thuis wil ontvangen of dat je deze op gaat halen in een van onze winkels.

Stap 4: Betalen

Hier kun je een betaalmethode kiezen en daarmee je bestelling afronden. Nadat de betaling is afgerond zul je per mail een bevestiging van ons ontvangen. Controleer jouw bestelling en je adresgegevens nogmaals om alles soepel te laten verlopen.

Kom je er toch niet helemaal uit? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij staan je graag te woord!

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Als je een geplaatste order wil wijzigen of annuleren vragen wij je om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Vermeld hierbij je naam en ordernummer zodat wij direct aan de slag kunnen!

Bezorgen en ophalen

Binnen welke termijn wordt een bestelling geleverd?

We begrijpen dat als je een bestelling hebt geplaatst, je deze ook snel in huis wilt hebben! We doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk bij jou thuis af te leveren. Als je op werkdagen voor 12:00 besteld, worden deze dezelfde dag nog verstuurd. Als je hebt gekozen voor een bankoverschrijving of vooruitbetaling wordt je bestelling verstuurd zodra de betaling binnen is. 

Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?

Onze bezorgservice zit eigenlijk heel eenvoudig in elkaar. Laat je bestelling gratis thuis of op je werk bezorgen. Maar natuurlijk kun je er ook voor kiezen om je bestelling op te halen in een van onze filialen. We heten je van harte welkom! Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken, kun je zelf kiezen voor de bezorgoptie die jou het beste uitkomt. Zo hoef je niet speciaal thuis te blijven! Je kiest voor jou gemak. Dat is de service van Wennekes.

  • Gratis thuisbezorging
    Bij Wennekes heb je altijd kun je altijd kiezen voor gratis bezorging. Bestel op werkdagen voor 12:00 en je ontvangt je pakket de volgende dag al in huis. Wij streven ernaar om alle bestelling die na 12:00, maar tijdens winkelopeningstijden geplaatst worden, dezelfde dag nog te versturen. In verband met de logistiek kunnen wij dit niet garanderen. Als je niet thuis bent wordt het pakketje (indien mogelijk) afgeleverd bij je buren. Of de bezorger komt de volgende dag nog eens langs. Wil je dit niet? Kies dan voor de bezorgoptie “ophalen in een van onze winkels” of “Ophalen bij een PostNL-afhaalpunt”.
  • Ophalen bij een PostNL-afhaalpunt (Pakjegemak)

Haal je je bestelling liever zelf op? En zijn al onze winkels te ver weg? Dan bezorgen we graag gratis bij een van de 2000 PostNL-afhaalpunten. Je hoeft dus niet de hele dag thuis te blijven, wachtend op de postbode. Je haalt het pakket op wanneer jij dat wilt op de door jou gekozen locatie. Als je de bestelling voor 12:00 hebt geplaatst, ligt deze de volgende dag om 16:00 klaar bij het ophaalpunt. Bij het afhaalpunt zal jouw pakketje twee weken goed bewaard worden.

  • Ophalen in een van onze winkels

Ophalen bij een van onze winkels bij jou in de buurt? Dat kan natuurlijk ook. Je kunt dan in het winkelmandje de winkel van jouw keuze ingeven. Als het product op voorraad is in de betreffende winkel, kun je je bestelling dezelfde dag nog ophalen! Het kan zijn dat het door jouw gekozen artikel niet op voorraad is in onze winkel. Wij doen ons uiterste best om jouw pakketje zo snel mogelijk op de juiste locatie te krijgen, maar in sommige gevallen kan dit enkele dagen duren. Je ontvangt een telefoontje van onze winkel wanneer jouw pakketje binnen is.

Waarom heb ik nog geen orderbevestiging gekregen?

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je direct een orderbevestiging van ons. Geen mail ontvangen? Kijk dan even in je ongewenste mail. Het kan zijn dat deze bevestiging per ongeluk daarin is beland. Mocht je de bevestigingsmail daar niet terugvinden is er waarschijnlijk iets misgegaan met het invullen van je gegevens, bijvoorbeeld je e-mailadres. Maar geen zorgen! Neem gewoon even contact op met onze klantenservice en wij zullen voor je uitzoeken wat er is misgegaan!

Wat zijn de verzendkosten?

Alle bestellingen worden gratis verstuurd binnen Nederland en België. Mocht je ergens anders in Europa wonen en toch graag een artikel bestellen uit onze collectie? Neem contact op met onze klantenservice en wij zullen je een aanbieding doen!

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

Je kunt je pakket volgen via de track-en-trace code die je per e-mail ontvangt. Deze code krijg je zodra wij je bestelling hebben overgedragen aan PostNL.

Kan mijn pakket op een ander afleveradres bezorgd worden?

Dat is geen enkel probleem! Wanneer je je order plaats kun je een ander afleveradres invoeren dan het factuuradres.

Levert Wennekes ook in het buitenland?

Ja, wij verzenden je bestelling op verzoek ook naar het buitenland. Wij verzoeken je vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice!

Waar blijft mijn bestelling?

Je verwacht een pakketje, maar deze is nog niet geleverd. Dat is vervelend, maar maak je geen zorgen! Controleer eerst onderstaande punten:

  1. Controleer de track & trace code van jouw pakketje op de PostNL website. Je kunt hier bekijken of het tijdvak van levering is verschoven.
  2. Controleer je bezorgadres
    Heb je het juiste bezorgadres ingevuld?
  3. Controleer je brievenbus
    Heb je en Niet thuis-bericht van PostNL ontvangen? Mogelijk is het pakket bij de buren bezorgd of heeft de bezorger een nieuw bezorgmoment ingeplant.

Heb je alle bovenstaande punten gecontroleerd en heb je nog geen pakket ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen voor je uitzoeken wat er aan de hand is en je snel een oplossing bieden.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt bij Wennekes.nl betalen met;

  • IDeal
  • Creditcard (VISA, MasterCard)
  • PayPal
  • Banktransactie/ Vooruit betaling 
  • Betaal na ontvangst (€2,95)

Online kun je dus kiezen voor de betaalmethode die het beste bij jou past! Hou er wel rekening mee dat als je kiest overschrijving via de bank, wij de producten pas verzenden op het moment dat het geld binnen is. Uiteraard is het ook mogelijk om ons een kopie van de bankoverschrijving toe te sturen, zodat wij eerder over kunnen gaan tot verzending. Klik voor meer informatie over de verschillende betaalmethodes hier.

Ik heb een cadeaubon gekregen van Wennekes, kan ik deze online besteden?

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om online met Wennekes cadeaubonnen te betalen. Heb je een leuk artikel gezien wat je toch bij ons wilt aanschaffen met je cadeaubon? Geef dit dan aan bij onze klantenservice, en wij zullen zorgen dat het product beschikbaar is in de winkel bij jou in de buurt.

Kan ik bij Wennekes betalen met VVV bonnen?

Ja, in onze winkels accepteren wij VVV bonnen. Helaas hebben wij nog geen mogelijkheid gevonden om dit ook online aan te bieden. Maar wij garanderen dat hieraan wordt gewerkt!

Ik heb een kortingscode ontvangen van Wennekes.nl, op welke producten kan ik deze korting toepassen en is deze ook geldig in de winkel?

Op welke producten je de korting toe kan passen is totaal afhankelijk van de gekregen kortingscode. Soms hebben wij product gerelateerde kortingscodes, soms gaat het om een totaalbedrag. Uiteraard kun je de gekregen kortingscode ook inleveren bij ons in de winkel.

Hoe lang duurt te terugbetaling van een geretourneerd product?

Zodra wij jouw bestelling retour hebben ontvangen op ons hoofdkantoor, gaan wij direct aan de slag met de verwerking. Wij streven ernaar om het geld binnen 5 dagen terug te hebben gestort op de rekening waarmee jij je bestelling geplaatst hebt. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice. 

Ruilen en retourneren

Kan ik een artikel ruilen?

Heb je je bestelling ontvangen en ben je toch niet helemaal tevreden? Had je liever een kleinere maat koffer gehad bijvoorbeeld? Je kunt je bestelde product altijd binnen 14 dagen ruilen, hiervoor bieden wij twee verschillende mogelijkheden; 

  1. Je brengt ons via een e-mail naar info@wennekes.nl op de hoogte van dat je een artikel wilt ruilen. Je kunt het artikel waarvoor je het wilt ruilen direct bestellen in onze webshop. Het voordeel hiervan is dat wij je direct het nieuwe gekozen product zullen toesturen (mits voor 12:00 besteld). Wanneer we het andere product hebben ontvangen, zullen wij zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen het aankoopbedrag van het eerste artikel aan je overmaken. Wij verzoeken je vriendelijk om het ingevulde retourenformulier bij te voegen, dan kunnen wij direct aan de slag op ons hoofdkantoor. Op het retourenformulier kun je aangeven dat het om een ruiling gaat. 
  2. Je bestelling kun je ook gaan ruilen in een van onze winkels. Neem contact op met onze klantenservice en neem dan de factuur mee als bewijs dat het artikel op onze webshop is gekocht. Je kunt dan een artikel uitzoeken met een gelijkwaardige prijs, of eventueel iets bijbetalen. Kleine verschillen kan de winkel eventueel aan je terugbetalen, maar dit kunnen we helaas niet garanderen. Wij zullen het verschuldigde bedrag zo spoedig overmaken op je rekeningnummer, maar uiterlijk binnen 14 dagen.

Kan ik een artikel online retourneren?

Indien je de bestelling via de post wilt retourneren, dan is dit op eigen kosten. Wij raden je aan om gebruik te maken van een koeriersdienst die je verzekert voor de waarde van de producten die terug worden gestuurd, of je een bewijs van verzending geeft. Je zult een verzendbewijs ontvangen van PostNL. Zorg dat je deze goed bewaard tot dat je retour volledig is afgehandeld. Jij bent verantwoordelijk voor het correct retourneren van het artikel. Voeg het volledig ingevulde retourformulier toe aan het pakket (deze wordt ook standaard meegeleverd bij de bestelling). Graag ook de reden invullen waarom je het product wilt retourneren, dit helpt ons om onze collectie of service te verbeteren. Voor meer informatie klik hier.

Verzend het pakket naar:

Wennekes.nl

Edisonstraat 22

4004 JL Tiel

Alle goederen worden bij ontvangst geïnspecteerd. Artikelen moeten onbeschadigd worden geretourneerd met de labels er nog aan bevestigd. Wij streven ernaar om bij elke retourzending het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 werkdagen terug te storten op de rekening die je hebt gebruikt voor de originele aankoop.

Kan ik mijn bestelling ook terugbrengen in een van de winkels?

Je kunt je bestelling terugbrengen naar een van onze winkels. Op onze winkelpagina kun je heel eenvoudig (mits je je locatievoorzieningen van je computer inschakelt) een routebeschrijving per filiaal uitdraaien. Zorg ervoor dat je altijd het volledig ingevulde retourenformulier en de factuur meeneemt naar de winkel. Wij kunnen niet garanderen dat de winkels je direct het aankoopbedrag terug kunnen geven. Uiteraard zullen we er alles aan doen om dit wel mogelijk te maken. Mocht het toch niet lukken, zullen wij het aankoopbedrag op je rekening (waarmee je je aankoop hebt gedaan) overmaken via Wennekes.nl.

Alle goederen worden bij ontvangst geïnspecteerd. Artikelen moeten onbeschadigd worden geretourneerd met de labels er nog aan bevestigd. Wij streven ernaar om bij elke retourzending het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug te storten op de rekening die je hebt gebruikt voor de originele aankoop. 

Wat moet ik doen als mijn artikel beschadigd of defect is?

ls je product beschadigd is bij ontvangt of kapot is gegaan tijdens het gebruik ervan, kun je altijd bij ons terecht. Op al onze producten geldt de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast geven wij zelf op al onze producten een garantietermijn van een jaar, of geldt de garantietermijn (wanneer langer dan een jaar) van de leverancier. De extra garanties doen niks af aan de wettelijke garantie;' 

Je kunt geen aanspraak maken op garantie bij`;

  • ‘beschadiging door opzet of nalatigheid’,
  • ‘beschadiging door het niet opvolgen van de behandelinstructies’,
  • ‘gebruikersschade’
  • ‘transportschade’

Je kunt je defecte of beschadigde artikel terugbrengen naar een van onze winkels of terugsturen naar ons hoofdkantoor:

Wennekes.nl

Edisonstraat 22

4004 JL Tiel

Wij je zo vriendelijk willen zijn om ons reparatieformulier volledig in te vullen en mee te sturen met het product? Dit helpt ons om bij ontvangst van jouw product direct aan de slag gaan en je een passende oplossing te bieden. Alle producten worden zorgvuldig gecontroleert. Mocht het een gevalletje "garantie" zijn, zullen wij de gemaakte verzendkosten aan je terugstorten. 

Voor meer informatie, kun je kijken op onze reparatie & garantie pagina

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, maar heb nog geen terugbetaling ontvangen?

Geen zorgen! Dan hebben wij je bestelling nog niet retour ontvangen of niet verwerkt. Retour gestuurd via PostNL? Dan duurt het meestal 2 – 3 werkdagen voordat je retour is verwerkt. Je kunt het geld binnen 5 dagen op je rekening verwachten.

Ik heb geen retourenformulier ontvangen bij mijn bestelling, maar wil deze retour sturen, wat moet ik doen?

Download ons retourenformulier en vul deze zorgvuldig in. Heb je geen printer? No worries! Voeg dan bij je retour een papiertje met daarop vermeld:

-       Naam

-       Ordernummer

-       Artikel

-       Reden van retour

Contact

Hoe kan ik contact opnemen?

Heb je een vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn op veel verschillende manieren bereikbaar. Ga naar de pagina ‘klantenservice’ voor meer informatie.

Hoe kan ik me aan/afmelden voor de nieuwsbrief?

Wil je graag op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes? Je kunt je eenvoudig aanmelden voor onze nieuwsbrief op de homepagina van onze webshop. Wil je je weer afmelden? Dit kan door onderaan in de nieuwsbrief op de hiervoor bestemde link te klikken. Natuurlijk kun je ook contact opnemen middels het sturen van een e-mail naar info@wennekes.nl.

Waar kan ik een klacht of vraag indienen?

Bij Wennekes.nl hechten wij veel waarde aan de kwaliteit van onze diensten en producten. Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het kan helaas voorkomen dat er toch iets mis gaat. Wij raden je aan om met een klacht over een product, ons bedrijf of onze dienstverlening contact met ons op te nemen:

Wij zullen je klacht direct in behandeling nemen en streven ernaar om binnen twee dagen, met een passende oplossing, te reageren. Wij zullen er alles aan doen om je klacht zo snel en zorgvuldig mogelijk te lossen en uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk reageren.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel:

Geschillencommissie Thuiswinkel

Postbus 90600

2509 LP Den Haag

www.sgc.nl

 Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Overige vragen

Kan ik het online assortiment ook in de winkel bekijken?

Niet alle artikelen die wij online aanbieden zijn in al onze winkels op voorraad. De ene winkel is wat groter dan de ander, dus daarop is ook onze collectie gebaseerd. Wil jij weten of het artikel in het filiaal van jouw keuze op voorraad is? Neem dan contact met ons op! Wij kunnen je precies vertellen of het product er is en anders zorgen wij dat je het product zo snel mogelijk kunt gaan bekijken in jouw favoriete winkel.